Το υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSM) παρήγγειλε τα νέα αποβατικά σκάφη μόλις στα μέσα του 2009, οπότε πέραν του ότι η ταχύτητα υλοποίησης του προγράμματος εντυπωσιάζει (οι εργασίες ξεκίνησαν στις 2 Οκτωβρίου 2010), θα πρέπει να βάλει τους ομφαλοσκοπούντες στην Ελλάδα πολιτικούς για τα... μελλούμενα, καθώς αρκεί να αναρωτηθούν σε ποιο μέτωπο θα ενισχύσουν τις τουρκικές ναυτικές τέτοια σκάφη.
Επισημαίνεται, ότι το SSM έχει επιλέξει το συγκεκριμένο ναυπηγείο και για τη ναυπήγηση δύο πολύ μεγαλύτερων αποβατικών πλοίων, εκτοπίσματος μεγαλύτερου από 7.000 τόνους! Το συμβόλαιο αναμένεται να υπογραφεί εντός του έτους.
Αν και είναι προφανές μόνο από το όνομά τους, τα σκάφη εξειδικεύονται σε αμφίβιες επιχειρήσεις και τη μεταφορά στρατευμάτων και πολεμικού υλικού. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα μπουν στον πειρασμό να περάσουν στο μέλλον από τα... φιλόξενα ελληνικά νησιά του Αιγαίο με τις πανέμορφες παραλίες...
Δευτερευόντως, τα πλοία του τύπου μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε επιχειρήσεις παράδοσης ανθρωπιστικής βοήθειας και σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, πάλι για τη συνδρομή του τοπικού πληθυσμού τις πρώτες ώρες και ημέρες μιας τραγωδίας.
Εάν όμως η Τουρκία εμφορείτο από τα ανθρωπιστικά ιδεώδη, θα φρόντιζε να παραγγείλει 2-3 σκάφη, όχι οκτώ... Αυτό αποκαλύπτεται και από τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά, τα οποία δίνουν έμφαση στην υψηλή ταχύτητα με πλήρες φορτίο.
Προσωπικά, μας απασχολεί το ενδεχόμενο ταχύτατης κίνησής τους προς κάποιο ή κάποια νησιά του Αιγαίου γεμάτα με άρματα και στρατό και όχι ενδεχομένως... η ταχύτατη μετάβασή τους σε κάποιο τόπο όπου έχει συμβεί κάποια φυσική καταστροφή. Εάν η καταστροφή όντως, ω μη γένοιτο, προκύψει, δεν θα είχαμε καμία δυσκολία να καλέσουμε τις ελληνικές δυνάμεις να συνδράμουν με κάθε τρόπο την επιχείρηση...
Τα σκάφη αποτελούν αμιγώς σιδηροκατασκευές με το εκτόπισμά τους να φθάνει τους 1.155 τόνους, ενώ μπορούν να μεταφέρουν φορτίο μέχρι 200 τόνων (περίπου τρία άρματα μάχης). Εάν όμως συμβιβαστεί ο χρήστης με χαμηλότερες επιδόσεις (π.χ. ταχύτητα) τότε τα σκάφη μπορούν να μεταφέρουν μέχρι και 420 τόνους φορτίου!
Οι μηχανές των σκαφών είναι τύπου ντίζελ MTU 16V4000 M70. Με πλήρες φορτίο επιτυγχάνει ταχύτητα 18 περίπου κόμβων, ενώ έχει αυτονομία 400 ναυτικών μιλίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου