Μετά
μακράς αναμονής, τα Γενικά Επιτελεία εξέδωσαν τις προκηρύξεις για την
μετάταξη Μονίμων Υπξκων κατόχων πτυχίων ΑΕΙ στην αντίστοιχη επετηρίδα
των Αξκων, καθώς και των Υπξκων προελεύσεως ΕΜΘ και ΕΠΟΠ κατόχων πτυχίων
ΑΕΙ στην αντίστοιχη επετηρίδα Μ.Υπξκων. Επί των μετατάξεων αυτών υπήρξε
σωρεία ερωτημάτων προς το γραφείο μας, σχετικά με την εφαρμογή των
κειμένων διατάξεων, και ομολογούμε ότι πραγματικά για μία ακόμη φορά
βρεθήκαμε προ του ιδίου παραλόγου και ευτράπελου τρόπου διοίκησης, που
έχει επικρατήσει δυστυχώς και στις ΕΔ.
Κατ’ αρχήν, το πρόβλημα εντοπίζεται στην
αοριστολογία του ιδίου του νόμου, που στο σημείο αυτό είναι εμφανές ότι
συντεχνιακά έχει επί του προχείρου συνταχθεί, χωρίς τον καθορισμό
ουσιαστικών και βασικών κριτηρίων, που θα επέτρεπε έστω και τον
στοιχειώδη έλεγχο νομιμότητος των σχετικών διοικητικών πράξεων που
προεβλέπετο να εκδοθούν.
Ο καθορισμός των αναγκών και των θέσεων
εγκαταλείφθηκε από τον νομοθέτη εντελώς αδιάκριτα στα Γενικά Επιτελεία,
χωρίς να καθορίζεται πώς προκύπτουν οι ανάγκες, ποιες είναι οι
ειδικότητες που μπορούν να καλυφθούν, και πολλά-πολλά άλλα.
Είναι εμφανές ότι πλήθος σημαντικών
θέσεων, που θα μπορούσαν να καλυφθούν βάσει των εξειδικευμένων πτυχίων
που διαθέτουν οι υπό μετάταξη Υπξκοι, δεν καλύφθηκαν παρά του ότι κατά
τον κοινό νου και την πραγματικότητα υφίστατο μεγάλη ανάγκη στις Ένοπλες
Δυνάμεις, διότι δεν προκηρύχθηκαν αντίστοιχες θέσεις.
Πώς είναι δυνατόν ένας ολόκληρος Στρατός
Ξηράς να έχει ανάγκη μόνο δέκα αξιωματικών που να προέρχονται από
εξειδικευμένους πτυχιούχους πανεπιστημίου και έμπειρους Υπξκους, όταν
μόλις φέτος φρόντισε να εισαχθούν, και αντιστοίχως να προσληφθούν είτε
ως μαθητές στρατιωτικών σχολών, είτε ως απόφοιτοι πανεπιστημίου, Αξκοι
επιστημονικών ειδικοτήτων πολλαπλασίου αριθμού.
Από την ενδελεχή μελέτη είμαστε βέβαιοι
ότι κανένα στέλεχος δεν έχει πειστεί ότι οι πραγματικές ανάγκες του
Στρατού Ξηράς σε πτυχιούχους Αξκους, αυτή τη στιγμή, περιορίζονται μόνο
σε 10. Όλα δε τα στελέχη που είναι κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ είναι ευνόητο ότι
αποδίδουν τον περιορισμένο αυτό αριθμό αναγκών, σε πολύ διαφορετικούς
λόγους από αυτούς που θα ανέμενε η λογική της νομιμότητος, για τον τρόπο
εξαγωγής των υπηρεσιακών αναγκών.
Η τραγελαφικότητα του προσδιορισμού των
αναγκών, είναι τέτοια που αρκεί κανείς να συγκρίνει τις προκηρύξεις
μεταξύ κλάδων για να γίνει κατανοητό ότι υφίσταται πλήρης έλλειψη
κατευθυντηρίων οδηγιών από την πολιτική ηγεσία, κατά την ανάληψη της
σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας. Δηλαδή υφίσταται σοβαρό κενό νόμου
και συναφώς διαφάνειας, που ευεργετεί την προχειρότητα, την σκοπιμότητα,
το ρουσφέτι και γενικώς την καταχρηστική άσκηση της διακριτικής
ευχέρειας των διοικητικών οργάνων.
Εκεί που πραγματικά δεν μπορεί κανείς να
βρεί άκρη, είναι στον επιχειρούμενο συσχετισμό του πτυχίου και του εξ
αυτού γνωστικού αντικειμένου, σε σχέση με το αντικείμενο της κάλυψης των
υπηρεσιακών αναγκών που εφευρίσκεται για κάθε θέση.
Ακόμα μεγαλύτερη απορία γεννήθηκε εκ
μέρους μας όταν αντιληφθήκαμε ότι σε θέσεις π.χ. Σωμάτων, που εκτελείται
αμιγώς επιστημονικό έργο και άρα τον στρατιωτικών ικανοτήτων προέχει η
αμιγώς επιστημονική γνώση (π.χ. ψυχολόγοι, οικονομικοί, χημικοί,
πολιτικοί μηχανικοί κλπ), δεν έχουν προκηρυχθεί θέσεις ή έχουν
προκηρυχθεί ελάχιστες, ενώ αναζητούνται πτυχιούχοι σε όπλα με αμιγές
στρατιωτικό αντικείμενο όπως π.χ. το πεζικό.
Άλλωστε θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, να
αιτιολογήσει η διοίκηση τυχόν απόφαση της να χορηγήσει εκπαιδευτική
άδεια εσωτερικού ή εξωτερικού για σπουδές σε αξιωματικούς, όταν θα έχει
στην διάθεση της ήδη δωρεάν, αντίστοιχο πτυχιούχο υπαξιωματικό.
Το ίδιο ισχύει και για το ΠΝ και για την
ΠΑ, η οποία τελευταία, περνώντας στην αντίπερα όχθη που κατά βάσιν
είναι προτιμητέα από την θέση που ακολούθησαν οι άλλοι κλάδοι, προκήρυξε
τέτοιο αριθμό θέσεων που σε ορισμένες περιπτώσεις φαντάζει δύσκολο να
βρεθούν τόσοι υποψήφιοι αναλόγων προσόντων.
Ήδη πάντως θα πρέπει το ίδιο το
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και προσωπικά ο κ. Υπουργός, να διευκρινίσει
και να καθορίσει συγκεκριμένα κριτήρια προσδιορισμού των υπηρεσιακών
αναγκών, καθώς στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε οι μετατάξεις πτυχιούχων
έμπειρων Υπαξιωματικών, φαντάζει ως μία κατ’ αρχήν εξαιρετική
επιχειρησιακή αναβάθμιση των ΕΔ, αλλά και επίσης μία εξαιρετική ευκαιρία
για τον περιορισμό του κόστους εκπαιδεύσεως νέων Αξκων επιστημονικών
ειδικοτήτων.
Το γραφείο μας ήδη έχει γίνει αποδέκτης
πλήθους αιτημάτων δικαστικής προστασίας Υπξκων κατόχων περιζήτητων
πτυχίων ΑΕΙ, οι οποίοι κατά παράλογο τρόπο εντελώς άδικα απεκλείσθησαν
από το δικαίωμα μετατάξεως, με την εντελώς αδιαφανή, και αναιτιολόγητη
από κάθε λογική, μονολεκτική αιτίαση της ελλείψεως υπηρεσιακών αναγκών.
Προς τούτο εφιστούμε την προσοχή προς τα
στελέχη που υπάγονται σε κάποιον από τους παραπάνω κανόνες, να
επικοινωνήσουν με το γραφείο μας για να λάβουν οδηγίες περαιτέρω νομίμων
ενεργειών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου