Η απόκτησή τους αποτελεί κορυφαία πολιτική πρόκληση την στιγμή που η Ελλάδα έχει αναγάγει σε προτεραιότητά της μια στρατηγική “μηδενικής ενόχλησης” της Άγκυρας.
Με τη ναυπήγηση των δύο βαριά οπλισμένων LST (έχει κανονικό σύστημα μάχης, το Genesis) η αποβατική δύναμη που μπορεί να στείλει με το δεύτερο “κύμα” ο τουρκικός Στρατός (αν θεωρήσουμε ότι το πρώτο “κύμα” θα είναι ειδικές και αερομεταφερόμενες δυνάμεις) ανέρχεται σε μία ταξιαρχία και ένα σύνταγμα!
Τα νέα αποβατικά θα έχουν πλήρωμα 146 άτομα και θα μπορούν να μεταφέρουν συνολικά 350 άνδρες και τέσσερα άρματα μάχης ή συνδυασμό ΤΟΜA, SHORADS και αρμάτων μάχης, ένα ελικόπτερο 15 τόνων (επιπέδου ΝΗ-90) μέσα σε διάστημα από μισή ώρα μέχρι δύο ώρες αν θελήσουν να κάνουν απόβαση στα δυτικά των νησιών του Αιγαίου. Θα διαθέτουν τέλος και ελικοδρόμιο στην πρύμνη κατά το πρότυπο των υπαρχόντων αποβατικών της κλάσης Sarucabey.
Με την υλοποίηση του συγκεκριμένου ναυπηγικού προγράμματος το τουρκικό Ναυτικό θα διαθέτει 5 αποβατικά πλοία, ένα της κλάσης Osman Gazi και 2 της κλάσης Sarucabey (TCG Sarucabey NL-123, TCG Karamürselbey NL-124).Τα νέα πλοία θα είναι συνολικού εκτοπίσματος 7.125 τόνων πλήρες φορτίου, μήκους 138,7 μέτρων, πλάτους 16,4 μέτρων, θα μπορούν να πετύχουν μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβων, αυτονομία 5000 ν.μ με ταχύτητα 15 κόμβων. Το προωστικό σκεύος αποτελείται από 2 κινητήρες diesel συνολικής ισχύς 10400Kw. Έχουν σύστημα διαχίρισης μάχης Genesisi
Η μεταφορική ικανότητα του πλοίου είναι 1200 τόνων, ενώ θα είναι εξοπλισμένα με δύο πυροβόλα OTO Melara των 40 χλστ εγκατεστημένα στην πλώρη και δύο σταθεροποιημένων τηλεχειριζόμενων πλατφορμών οπλισμού STAMP, εξοπλισμένων με πολυβόλο 12,7 χλστ και ηλεκτροπτικούς αισθητήρες ημέρας/νύκτας τοποθετημένα εκατέρωθεν της υπερκατασκευής του πλοίου, δύο CIWS Phalanx, ραντάρ SMART-S Mk2.
Μήπως θα έπρεπε στο διάλειμμα των εσωκομματικών συγκρούσεων και της αναζήτησης νέων δανεικών, κάποιος από την κυβέρνηση να ρωτήσει την Άγκυρα για ποια ακριβώς χρήση θέλουν τα νέα υπερσύγχρονα και με αυξημένες δυνατότητες αποβατικά σκάφη;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου